pridané
          
            
                    03 Mar 2008                      
          
                                                     
          napísal/a
          
          
                                                                                                           
                     
          info
          
          
           Vyštudoval som Vysokú školu výtvarných umení, odbor priemyselný dizajn. Počas štúdia som naberal skúsenosti ako freelencer v oblasti dizajnu, grafického dizajnu a 3D modelovania, výroby architektonických modelov (3STAR - Žilina pre firmu SkyBau) . V roku 2007 som spolupracoval na výrobe kulís pre film "Hellboy 2 - Golden Army" v maďarských Korda studios ako modeler. Od roku 2008 pracujem pre herné vývojárske štúdio Pixel Federation na pozícii senior artist. 
Moje hlavné zameranie je bitmapová...                      
          
                                   
          
                     
          posledné články
          
          
                                                                                                               
          sharuj googli
          
                                                                         
                                                                                      
                                                                                      
                                                                            
                                                                     
                                              
          likuj
          
                                                  
          Play - téma zimného semestra na priemyselnom dizajne na VŠVU
 
                                                                                           
          Ako každý semester, znova sa na ateliéri industrial designu na vysokej škole výtvarných umení v Bratislave spustila vlna kreativity po zadaní témy PLAY. Tému zadal vedúci ateliéru doc. Ferdinand Chrenka a názov play nechal priestor pre vetvenie ideí v okruhu hudobných nástrojov.
Ako každý semester, znova sa na ateliéri industrial designu na vysokej škole výtvarných umení v Bratislave spustila vlna kreativity po zadaní témy PLAY. Tému zadal vedúci ateliéru doc. Ferdinand Chrenka a názov play nechal priestor pre vetvenie ideí v okruhu hudobných nástrojov.
Redesign bol jedným spôsobom riešenia náročného zadania. Netreba sa však diviť že všetci z nás si vybrali ešte tŕnitejšiou cestou a to vymyslieť niečo nové a originálne - na nudné strohé funkcionalistické designy bude dosť času po škole :) 
Semester sa ako vždy začal prípravou research-u (ak chcete rešerž) a po prvom týždni už sme veselo diskutovali o nástrojoch o akých som predtým v živote nepočul. Každý riešil ako ktorá vec funguje, čo je na danom princípe dobré, ako by sa dalo princíp fungovania zlepšiť, inšpirovať sa alebo ho len využiť a zmeniť k obrazu svojmu. Do povedomia sa dostal Hang drum, glass harmonica, taktiež som predtým netušil že existuje Marimba a že xylofón sa od nej dačím odlišuje. V skratke ak chce človek niečo vymyslieť a nechce aby vytvorená vec neostala v insitnej rovine, musí sa v danej problematike aspoň orientovať. 
Ďalej sa naše cesty spôsobu tvorenia oddelili. Niekto mal jasnú myšlienku o materiále, niekto o tom čo chce dosiahnuť a pre akú cieľovú skupinu nástroj navrhuje, niekto chcel zase parafrázovať existujúci spôsob hry. 
Uvediem zopár odrazových mostíkov: nekonečný zvon, hra na list trávy, nástroj do ruky, dotyk vody, zvuk vyludzovaný pohybom tela a pod. Každý za týmto slovným spojením mal jasnú predstavu alebo aspoň hmlistý náznak aký výsledok by chcel dosiahnuť. 
Najdlhšia a najťažšia cesta bola pred nami, tyždne vymýšlania, sketchovania, konzultácii. Pomocnú ruku a hlavné technologické konzultácie v oblasti výroby hud. nástrojov nám poskytoval Mgr. art. Tomáš Brichta, ktorý má veľké skúsenosti s designom hudobných nástrojov, nakoľko od svojej diplomovej práce designuje hudobné nástroje na mieru. Ďalej sme sa nezaobišli bez externej podpory firiem, Slovenskej Akademie Vied, STU FEI - nakoľko niektoré projekty boli prototypmi, ktoré by sme sami len ťažko realizovali. Vymyslieť je jedna vec, vyriešiť, vyrobiť, ukázať, odprezentovať a obhájiť a to už je zasa o niečom inom.
                               
                                   
                                 
                                 
                                                        			                               
        




 
       
        








